Artykuł
Media mają wpływ na rzeczywistość gospodarczą
Współczesne dziennikarstwo i szybkość przekazywania informacji wynikająca z zastosowania nowoczesnych technologii kształtują wiele procesów. Rolą zespołów odpowiedzialnych za relacje z mediami jest przekazywanie dziennikarzom kompleksowych informacji tak, aby ułatwić opinii publicznej dostęp do rzetelnej wiedzy
Żyjemy w świecie, gdzie mamy dostęp do ogromnej liczby źródeł informacji i często jesteśmy atakowani wiadomościami niewiadomego pochodzenia lub wręcz fake newsami. Kwestie obiektywizmu mediów oraz jakości przekazywanych informacji budzą wielkie emocje, szczególnie jeśli chodzi o wydarzenia i zjawiska o dużym znaczeniu społecznym.
O wpływie mediów na procesy gospodarcze dyskutowano podczas Forum Wizja Rozwoju 2022 w Gdyni w debacie pt. „Znaczenie mediów dla rozwoju polskiej gospodarki” moderowanej przez Adriana Klarenbacha z TVP. Porozmawialiśmy na ten temat szerzej z Adamem Kasprzykiem, rzecznikiem prasowym i dyrektorem ds. komunikacji w Grupie Lotos.