Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-03-22

Pluralizm? Tak, ale...

Opowiem wam jeden z najkrótszych dowcipów świata: czytałem obiektywny artykuł. Śmieszne? Dziennikarze z pewnością zaśmiewają się do łez. A zupełnie serio – żyjemy w czasach, gdy ze świecą szukać pluralistycznych oraz trzymających równy dystans mediów.

Trafiłem właśnie na ekonomiczny „paper” poświęcony medialnym zagadnieniom. Napisali go Julia Cagé (francuskie Sciences Po), Moritz Hengel (Sciences Po), Nicolas Hervé (francuski Krajowy Instytut Audiowizualny) oraz Camille Urvoy (niemiecki Uniwersytet w Mannheim). Rzecz stanowi próbę ekonometrycznego zmierzenia pluralizmu medialnego. Ekonomiści przedmiotem obserwacji uczynili polityczne „nachylenie” gości najważniejszych programów publicystycznych we francuskim radiu i telewizji na przestrzeni minionych 20 lat. Oczywiście, jest to wyjątkowo trudne do mierzenia, ale trudno. Zawsze warto spróbować.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00