Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-08-04

UOKiK podpowiada, jak weryfikować opinie w sieci

Implementacja dyrektywy Omnibus nałoży na firmy nakaz sprawdzania wiarygodności zamieszczanych komentarzy konsumentów. Obowiązek ten budzi obawy przedsiębiorców

Grupa posłów z partii Porozumienie dostrzegła, że projekt nowelizacji ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw (skierowany do I czytania w Sejmie; druk nr 2476) nakłada na przedsiębiorców dość niejasny obowiązek w kwestii moderowania komentarzy konsumentów.

Chodzi o regulacje mające wdrożyć część postanowień tzw. dyrektywy Omnibus. A zwłaszcza o przepis nakazujący firmom e-commerce, które chcą prezentować w sieci opinie klientów, by podejmowały „proporcjonalne i uzasadnione kroki” w celu sprawdzenia publikowanych treści. Działania te mają zapewnić, że komentarze faktycznie pochodzą od klientów, którzy nabyli bądź korzystali z ocenianego produktu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00