Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-07-27

Rajd elektryków przyspiesza

Nowy pomysł Komisji Europejskiej dotyczący motoryzacji jeszcze bardziej ożywi rynek aut zasilanych prądem. Już teraz rośnie on między innymi dzięki atrakcyjnej ofercie finansowania.

Po 2035 r. w europejskich salonach mają być sprzedawane wyłącznie pojazdy zeroemisyjne, czyli elektryczne czerpiące energię z akumulatora (BEV) czy wykorzystujące wodór do produkcji prądu przez ogniwa paliwowe (FCEV). Do takich zmian dąży Komisja Europejska, którą pod tym względem popiera Parlament Europejski. Oznacza to przyspieszenie transformacji sektora transportu - rozwoju infrastruktury i dalszy wzrost sprzedaży ekologicznych aut.

Choć i bez tego zainteresowanie elektromobilnością w Polsce wyraźnie przyspieszyło.

Włączamy się w nurt eko

Na koniec 2020 r. w kraju było zarejestrowanych 18 875 tego rodzaju samochodów. Rok później - już 39 658. Według danych z końca czerwca 2022 r. zbliżyliśmy się do 51 tys. aut. Przez pierwsze sześć miesięcy tego roku łączna liczba zwiększyła się więc o 12 207, czyli o 45 proc. w porównaniu do 2021 r. - wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA). Zdecydowaną większość stanowią elektryczne samochody osobowe. Jest ich 48 883, z czego w pełni elektryczne auta (BEV, ang. battery electric vehicles) stanowią 48 proc., a pozostała część to hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles). Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych liczy 2107 szt.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00