Artykuł
handel
Konsumenci lepiej chronieni przed nieuczciwymi praktykami
Oferty w Czarny Piątek mogą faktycznie stać się atrakcyjne. A nabywcy np. czekolady znanej marki przestaną się dziwić, że za granicą smakuje ona inaczej
Ukrócenie procederu tworzenia fałszywych opinii i reklamowania oszukańczych promocji oraz zwiększenie przejrzystości pozycjonowania ofert w internecie - to główne cele nowelizacji ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw (numer z wykazu UC86), której projekt wczoraj przyjęła Rada Ministrów.
Formalnie regulacja ta wdraża część postanowień dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. (tzw. dyrektywa Omnibus), ale nie tylko - znajdują się w niej dodatkowo propozycje odnoszące się np. do zasad sprzedaży bezpośredniej.
Projekt dokonuje zmian w czterech ustawach konsumenckich: o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 275), o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2070), o informowaniu o cenach towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 178) oraz o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right