Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 28-04-2024
Data publikacji: 2021-09-20

Siedem wybranych problemów inwentaryzacji 2021

Inwentaryzacja to obowiązkowy element rachunkowości każdego przedsiębiorstwa. W jednostkach, których rok obrotowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym, inwentaryzację za 2021 r. należy przeprowadzić na 31 grudnia 2021 r., przy czym inwentaryzację drogą spisu z natury i drogą potwierdzania salda można rozpocząć już od 1 października 2021 r., a zakończyć do 15 stycznia 2022 r. Pomimo że treść przepisów w tym zakresie jest niezmienna niemal od zawsze, nadal wiele jednostek napotyka problemy inwentaryzacyjne. W niniejszym opracowaniu przedstawiamy rozwiązanie siedmiu z nich.

1. Jak potwierdzać saldo należności wobec kontrahenta zagranicznego

PROBLEM

Jednostka zaczęła współpracę z kontrahentem ze Stanów Zjednoczonych (USA). Czy powinniśmy potwierdzać salda także z kontrahentami zagranicznymi? Jeśli tak, to czy w zł czy dolarach USA? Czy dokument potwierdzenia salda wysyłać w języku angielskim? Jak taki dokument wygląda?

RADA

Jednostka ma obowiązek inwentaryzowania rozrachunków z kontrahentami zagranicznymi według tych samych zasad, co rozrachunki w walucie polskiej, przy czym uzgodnienie sald odbywa się w walucie obcej. Dokument potwierdzenia sald można wysłać w języku polskim. Niemniej w wersji angielskiej będzie on w wielu przypadkach bardziej zrozumiały dla kontrahenta zagranicznego. Przykład takiego dokumentu

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00