Porada
Jak ująć w księgach rachunkowych wypłatę na rzecz byłego pracownika odszkodowania z tytułu umowy o zakazie konkurencji
Na mocy podpisanej umowy o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy nasza spółka zobowiązana jest do wypłaty na rzecz byłego pracownika odszkodowania w 12 miesięcznych ratach. Czy wypłacone kwoty dla celów opodatkowania oraz oskładkowania należy traktować na takich samych zasadach jak normalne wynagrodzenie? Czy w sytuacji gdy z powodu opóźnienia w wypłacie kwotę odszkodowania powiększamy o należne odsetki, to do celów podatkowych traktujemy je tak jak należność główną? W jaki sposób należy ująć w księgach rachunkowych spółki powyższe kwoty?
PROBLEM
RADA
Odszkodowanie wypłacane byłemu pracownikowi z tytułu umowy o zakazie konkurencji podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym na zasadach przewidzianych dla wynagrodzeń ze stosunku pracy. Odsetki za zwłokę korzystają ze zwolnienia z podatku. Z kwoty należnego odszkodowania nie należy potrącać składek ZUS. W księgach rachunkowych spółki odszkodowania stanowią element pozostałych kosztów operacyjnych. Szczegóły - w uzasadnieniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right