Porada
Jak ewidencjonować koncesje
Nasza spółka uzyskała w lutym tego roku koncesję na świadczenie usług telekomunikacyjnych na okres 10 lat. Płatność z tytułu udzielonej koncesji rozłożona jest na raty o nierównej wysokości. W jaki sposób prawidłowo rozliczyć wartość otrzymanej koncesji dla celów podatkowych i rachunkowych? Czy możliwe jest zastosowanie jednolitego rozwiązania dla obu tych celów? Proszę o przedstawienie sposobu ujęcia w księgach rachunkowych operacji związanych z rozliczeniem posiadanej koncesji.
PROBLEM
RADA
Uzyskana koncesja dla celów rachunkowych, co do zasady, stanowi wartość niematerialną i prawną, od której odpisów amortyzacyjnych dokonuje się przez okres, na jaki została ona udzielona. Koncesje nie są jednak wymienione w zamkniętym katalogu wartości niematerialnych i prawnych określonym w ustawie o podatku dochodowym. Dla celów podatkowych jest to koszt pośrednio związany z prowadzeniem działalności, uwzględniany w rachunku podatkowym w momencie faktycznego poniesienia. Szczegóły - w uzasadnieniu.
UZASADNIENIE
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right