Artykuł
2. Jak samodzielnie sporządzić weksel
Od 2007 r. zniknęły urzędowe blankiety wekslowe. Jest to konsekwencja likwidacji znaczków opłaty skarbowej. Przedsiębiorcy nie mogą już liczyć na to, że wypełniany przez nich weksel jest gotowym i bezbłędnym wzorem urzędowym. Często będą musieli go sporządzić samodzielnie. W artykule opisujemy, jak to zrobić.
Po likwidacji urzędowych blankietów przedsiębiorcy powinni wiedzieć, jak sporządzić weksel. Nawet jeżeli będą korzystać z gotowych wzorów, które pojawią się w miejsce blankietów urzędowych. Warto pamiętać, że wzory te nie będą dawać takiej pewności jak druki urzędowe.
Weksel można sporządzić na zwykłej kartce papieru. To, że do końca 2006 r. wszyscy w praktyce korzystali z blankietów urzędowych, wynikało z tego, że było to wygodne (od razu płaciło się opłatę skarbową). Nie był to jednak nakaz.
Są dwa rodzaje weksli - weksle własne i trasowane. Weksel może też przybrać formę weksla , którego elementy zostają wypełnione zgodnie z zawartym porozumieniem w terminie późniejszym już po jego podpisaniu przez wystawcę.