Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-02-05

1. Kiedy można uzyskać zwrot VAT, gdy większość świadczonych usług jest opodatkowana poza terytorium Polski

Czy firma VAT-UE zajmująca się eksportem usług informatycznych może liczyć na zwrot VAT naliczonego nad należnym, jeśli faktur sprzedaży bez VAT do Francji jest więcej niż kosztowych faktur z VAT w Polsce? Wystawiamy faktury bez VAT jako usługi informatyczne (np. budowanie witryn www stron modułów itp.). Nie naliczamy VAT, ale mamy wątpliwości, czy powinniśmy to traktować jako usługi zwolnione czy opodatkowane stawką 0%? Zawsze mamy nadwyżkę VAT do zwrotu. W jakim terminie można się ubiegać o zwrot i jakie należy złożyć dokumenty?

PROBLEM

RADA

Prawidłowo uznali Państwo, że świadczone usługi elektroniczne nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce. W myśl ustawy o VAT są bowiem wykonywane poza terytorium kraju. Podatnik świadczący takie usługi może ubiegać się o zwrot VAT w terminie 60 dni. Należy je traktować jako usługi niepodlegające opodatkowaniu VAT. Jeżeli Czytelnik wykonuje wyłącznie czynności opodatkowane poza terytorium Polski, niezbędne będzie złożenie wraz z deklaracją umotywowanego wniosku o zwrot VAT. Szczegóły w uzasadnieniu.

UZASADNIENIE

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00