comment
Porada
Data publikacji: 2006-06-05
Jak wprowadzić do ksiąg składniki bilansu zamknięcia nabytej spółki
W wyniku prywatyzacji bezpośredniej nasza spółka zakupiła przedsiębiorstwo od Skarbu Państwa. Proszę o radę - czy i jak powinniśmy wprowadzić do swoich ksiąg następujące elementy bilansu zamknięcia przedsiębiorstwa, sporządzonego na dzień jego sprzedaży:
PROBLEM
• należności, na które sporządzono odpisy aktualizujące, wraz z tymi odpisami,
• rezerwy na odprawy emerytalne i nagrody jubileuszowe,
• rozliczenia międzyokresowe przychodów związane ze środkiem trwałym (dotacja),
• czynne rozliczenia międzyokresowe kosztów związane z ubezpieczeniami majątkowymi środków transportu (zapłacono z góry),
• rezerwy i aktywa z tytułu podatku dochodowego.
Czy do wyceny wartości firmy powinniśmy wziąć je pod uwagę?
RADA
Jednostka, która zakupiła przedsiębiorstwo, powinna wycenić jego aktywa i zobowiązania według wartości godziwej. Wycena ta ma wpływ na wielkość bilansową wartości firmy bądź ujemnej wartości firmy. Niektóre z wymienionych elementów bilansu należy uwzględnić w aktywach netto i włączyć do aktywów bądź pasywów jednostki kupującej. Niektóre z nich (tj. rezerwy na odprawy emerytalne i nagrody jubileuszowe oraz rozliczenia międzyokresowe przychodów) stają się na dzień nabycia kategorią kapitału własnego. Szczegóły w uzasadnieniu.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right