Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-10-03

Nie wolno odbierać konsumentowi prawa do pominięcia reklamy

Jeśli widz nie ma ochoty zapoznawać się z materiałami sponsorowanymi opublikowanymi przez twórcę w mediach społecznościowych, ma do tego prawo. Aby jednak miał od razu możliwość podjęcia takiej decyzji, musi być niezwłocznie poinformowany, że treść ma charakter reklamowy - podkreśla Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Podczas ubiegłotygodniowego webinaru zorganizowanego przez UOKiK Krzysztof Lehmann, dyrektor bydgoskiej delegatury urzędu, odpowiadał na pytania o opublikowane ostatnio rekomendacje dotyczące oznaczania przez influencerów treści reklamowych w mediach społecznościowych. Wytyczne te wywołały nie lada poruszenie wśród twórców oraz pełnomocników. Lehmann zapowiedział, że wkrótce będą ukazywać się kolejne materiały edukacyjne, mające odpowiadać na najczęściej napływające do UOKiK pytania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00