Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2022-07-25

Rachunek kosztów ABC może być wykorzystany jako narzędzie wspierające klienta

Nasze biuro rachunkowe zaczęło współpracę z nowym klientem. Zastanawiamy się, czy nie zaproponować mu bardziej rozwiniętego systemu gromadzenia informacji o kosztach. Dotychczas prowadzona była tylko ewidencja kosztów według rodzaju, a klient się skarży, że nie wie, co tak naprawdę w firmie je generuje. Jak powinniśmy to przeprowadzić?

Rachunek kosztów jest podstawowym narzędziem gromadzenia informacji o kosztach na potrzeby rachunkowości finansowej. Coraz częściej wymaga się jednak, aby wykorzystywany był również do efektywnego zarządzania jednostką. Dzięki temu także biuro rachunkowe może wspomóc klienta w doborze najbardziej adekwatnego w jego działalności sposobu gromadzenia informacji o kosztach.

Pomoc w zarządzaniu

Poza typową funkcją, jaką rachunek kosztów pełni w obszarze finansów i sprawozdawczości statutowej, coraz częściej wykorzystuje się go do realizacji celów zarządczych, np. analizy rentowności, liczenia mierników efektywności, wsparcia w analizie polityki cenowej, zarządzania procesami i działaniami czy też monitorowania rentowności poszczególnych produktów czy usług. Ponadto rachunek kosztów jest nierzadko źródłem wiedzy przydatnym do realizacji szeroko pojętych obowiązków regulacyjnych. Może okazać się niezbędny przy różnego rodzaju raportowaniach regulacyjnych czy stanowić bazę danych do sporządzenia dokumentacji cen transferowych. Jest to obszar niezwykle ważny we współpracy klienta z biurem, które przecież w praktyce wypełnia większość tych obowiązków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00