Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2009-08-18

Czy wpłaty od klientów detalicznych na poczet usług turystycznych powinny być ewidencjonowane w kasie fiskalnej

Czy wszystkie wpłaty od klientów detalicznych na rachunek bankowy spółki z o.o. przy działalności turystycznej powinny być ewidencjonowane w kasie fiskalnej? Jak ma być ewidencjonowana zaliczka na usługę turystyczną zapłacona gotówką lub przelewem? Czy też powinna być ewidencjonowana w kasie? A co w przypadku rezygnacji klienta z usługi i zwrotu zaliczki?

PROBLEM

RADA

Większość ekspertów podatkowych jest zdania, że w momencie wpływu zaliczki na konto nie ma obowiązku i potrzeby ewidencjonować jej za pomocą kasy fiskalnej. Nie ma znaczenia, czy są to wpłaty gotówkowe czy bezgotówkowe (przelewy). Opinie organów podatkowych w omawianej kwestii są podzielone. Szczegóły - w uzasadnieniu.

UZASADNIENIE

Artykuł 119 ustawy o VAT przewiduje szczególną procedurę opodatkowania usług turystyki. Wyjątkowość procedury przejawia się w tym, że podstawę opodatkowania dla tego rodzaju usług stanowi kwota marży pomniejszona o kwotę należnego podatku. Marżą według ustawy jest różnica między kwotą należności, którą ma zapłacić nabywca usługi, a ceną nabycia przez podatnika towarów i usług od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty.

W przypadku zastosowania omawianej procedury obowiązek podatkowy powstaje z chwilą ustalenia marży, nie później jednak niż 15. dnia od dnia wykonania usługi (§ 3 rozporządzenia wykonawczego VAT).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00