Porada
Czy wpłaty od klientów detalicznych na poczet usług turystycznych powinny być ewidencjonowane w kasie fiskalnej
Czy wszystkie wpłaty od klientów detalicznych na rachunek bankowy spółki z o.o. przy działalności turystycznej powinny być ewidencjonowane w kasie fiskalnej? Jak ma być ewidencjonowana zaliczka na usługę turystyczną zapłacona gotówką lub przelewem? Czy też powinna być ewidencjonowana w kasie? A co w przypadku rezygnacji klienta z usługi i zwrotu zaliczki?
PROBLEM
RADA
Większość ekspertów podatkowych jest zdania, że w momencie wpływu zaliczki na konto nie ma obowiązku i potrzeby ewidencjonować jej za pomocą kasy fiskalnej. Nie ma znaczenia, czy są to wpłaty gotówkowe czy bezgotówkowe (przelewy). Opinie organów podatkowych w omawianej kwestii są podzielone. Szczegóły - w uzasadnieniu.
UZASADNIENIE
Artykuł 119 ustawy o VAT przewiduje szczególną procedurę opodatkowania usług turystyki. Wyjątkowość procedury przejawia się w tym, że podstawę opodatkowania dla tego rodzaju usług stanowi kwota marży pomniejszona o kwotę należnego podatku. Marżą według ustawy jest różnica między kwotą należności, którą ma zapłacić nabywca usługi, a ceną nabycia przez podatnika towarów i usług od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty.
W przypadku zastosowania omawianej procedury obowiązek podatkowy powstaje z chwilą ustalenia marży, nie później jednak niż 15. dnia od dnia wykonania usługi (§ 3 rozporządzenia wykonawczego VAT).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right