Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-02-05

W jakich miejscowościach rada gminy może pobierać opłatę miejscową

Opłata miejscowa może być pobierana w miejscowościach, które spełniają warunki wymienione w nowym rozporządzeniu. Rozporządzenie to (weszło w życie 15 stycznia 2008 r.) określa warunki, jakie powinna spełniać miejscowość, w której można pobierać opłatę miejscową. Rada gminy ustala, czy miejscowość spełnia warunki wymienione w rozporządzeniu. Jeżeli tak - pobiera opłatę.

Przypomnijmy, że opłatę miejscową płacą osoby fizyczne przebywające dłużej niż dobę w celach turystycznych, wypoczynkowych lub szkoleniowych w miejscowościach posiadających korzystne właściwości klimatyczne, walory krajobrazowe oraz warunki umożliwiające pobyt osób w tych celach. Opłatę należy zapłacić za każdy dzień pobytu. Wysokość opłaty i sposób jej uiszczenia określają poszczególne rady gminy. Stawka opłaty miejscowej za dzień pobytu nie może jednak przekroczyć 1,78 zł (art. 19 pkt 1 lit. b) ustawy o podatkach i opłatach lokalnych). Zapłata odbywa się zwykle na rachunek urzędu miasta (gminy) wyznaczonemu inkasentowi, np. właścicielowi hotelu, domu wypoczynkowego, kempingu, schroniska itp. lub w kasie urzędu miasta (gminy).

Warunki klimatyczne, krajobrazowe i umożliwiające pobyt osób fizycznych w celach turystycznych, wypoczynkowych lub szkoleniowych zostały określone w nowym rozporządzeniu. Rada gminy, określając miejscowości, w których można pobierać opłatę miejscową, musi wziąć pod uwagę to, które z miejscowości w jej gminie spełniają następujące warunki z rozporządzenia:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00