Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-10-20

1. Jakie są najważniejsze zmiany w nowej wersji programu „Płatnik” 7.01.001

Od dwóch miesięcy każdy płatnik dysponujący certyfikatem kwalifikowanym może testować nową wersję programu „Płatnik” oznaczoną numerem 7.01.001. Wystarczy tylko wypełnić wniosek o udostępnienie nowego „Płatnika” zamieszczony na stronach Elektronicznego Urzędu Podawczego (http:\\eup.zus.pl). Nowa wersja programu ma zastąpić (prawdopodobnie pod koniec października, ale termin ten ze względów technicznych może zostać jeszcze przesunięty) obecnie obowiązującą wersję „Płatnika” 6.04.001A. ZUS jako pierwszy wprowadza na tak dużą skalę do użytku codziennego bezpieczny podpis elektroniczny z użyciem certyfikatu kwalifikowanego.

Dotychczas z przekazem elektronicznym w ZUS było wygodnie i bezpiecznie. Teraz czas na jeszcze więcej wygody i jeszcze więcej bezpieczeństwa. Czas na certyfikaty kwalifikowane. Na razie będzie to tylko możliwość, ale ustawa z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne stanowi, że od 21 lipca 2008 r. każdy dokument przekazywany do ZUS musi być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego certyfikatu kwalifikowanego. Czasu nie zostało więc zbyt wiele. Zanim jednak podamy informacje o nowym, bezpiecznym podpisie elektronicznym, zacznijmy od podstaw pracy z nową wersją „Płatnika”. Metodą „krok po kroku” przedstawiamy kolejno instalację programu i najważniejsze zmiany.

Instalacja programu

l włóż płytę CD do napędu i wybierz lub uruchom ściągnięty wcześniej z Internetu plik instalacyjny setup.exe,

Pobierz pliki wydania
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00