Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-01-20

3. Reprezentacja i reklama w księgach rachunkowych

Koszty reprezentacji i reklamy są kosztami podstawowej działalności operacyjnej każdej jednostki. Ewidencjonuje się je zatem na koncie zespołu 4 „Koszty według rodzajów” jako „Pozostałe koszty”. W związku z tym, że konto „Pozostałe koszty” obejmuje koszty o różnym charakterze, celowe jest wyodrębnienie w ramach ewidencji analitycznej kosztów reprezentacji i reklamy. Ponieważ od 2007 r. zrezygnowano z dotychczasowego rozróżnienia reklamy publicznej (która przed 2007 r. była w całości zaliczana do kosztów uzyskania przychodu) i niepublicznej (która przed 2007 r. jedynie w części - tj. 0,25% przychodów - zaliczana była do kosztów uzyskania przychodu), ewidencja analityczna nie musi już uwzględniać limitowania kosztów reklamy w zależności od wysokości przychodów. Od 1 stycznia 2007 r. obciążenie:

konta analitycznego 409-1 „Reklama” w całości będzie uznawane za koszt uzyskania przychodu i podatek naliczony przy zakupie towarów i usług związanych z reklamą w całości możliwy do odliczenia,

Pobierz pliki wydania
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00