Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-01-20

1. Reprezentacja i reklama w podatkach dochodowych

Zmartwieniem podatników do końca 2006 r. były trudne do ustalenia kryteria podziału na reklamę publiczną i niepubliczną. Od 2007 r. zastąpił je kłopot z ustaleniem, gdzie leży granica pomiędzy wydatkami o charakterze reprezentacyjnym a wydatkami związanymi ogólnie z funkcjonowaniem firmy. Nadal bowiem przepisy podatkowe nie precyzują tych pojęć. Nie zawierają własnej definicji reprezentacji. W związku z tym pozostaje skorzystać z definicji zawartej w słowniku języka polskiego. Przywołuje ją także orzecznictwo sądowe i interpretacje urzędowe.

„Słownik języka polskiego” (wyd. PWN, Warszawa 2003) określa, że reprezentacja to: okazałość, wytworność (wystawność) w czyimś sposobie życia, związana ze stanowiskiem lub pozycją społeczną.

Powszechnie przyjmowana interpretacja pojęcia „reprezentacja” jest bardzo zbliżona do tego, jakie zostało przedstawione w informacji, nr II USpbI/1/413/69/04/BB, udzielonej 28 grudnia 2004 r. przez II Urząd Skarbowy w Białymstoku:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00