Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-05-05

Jak rozliczyć zakończoną przedwcześnie inwestycję w obcych środkach trwałych - wyjaśnienie MF

Nasi Czytelnicy zgłaszają problemy z wcześniejszym, niż początkowo planowali, zakończeniem inwestycji w obcych środkach trwałych. Urzędy oraz izby skarbowe stoją na stanowisku, że nakłady na tego typu inwestycje można odpisywać w koszty jedynie poprzez odpisy amortyzacyjne. W momencie przedterminowego zakończenia inwestycji przedsiębiorcy nie mogą przy tym odpisać jednorazowo w koszty niezamortyzowanej części poniesionych nakładów. Część przedsiębiorców - nie zgadzając się z taką interpretacją przepisów - w sporach z urzędami skarbowymi powoływała się na pismo MF z 7 kwietnia 2005 r., sygn. PB3/169- -8213-32/HS/05. Pismo to, zdaniem przedsiębiorców, informowało urzędy i izby skarbowe o tym, że w przypadku zakończenia inwestycji w obce środki trwałe niezamortyzowana część np. nakładów na remont lokalu użytkowego jest podatkowym kosztem. Na prośbę naszych Czytelników zwróciliśmy się do Ministerstwa Finansów o wyjaśnienie, jakie zajmuje stanowisko w sprawie rozliczenia niezamortyzowanej części odpisów amortyzacyjnych w takiej sytuacji. Jest ono, niestety, niekorzystne dla przedsiębiorców - tylko faktyczna likwidacja środka trwałego w postaci inwestycji w obcym środku trwałym pozwala potraktować jako koszt podatkowy niezamortyzowaną część tej inwestycji.

Pismo podpisała 30 marca 2006 r. p.o. zastępcy dyrektora Biura Komunikacji Społecznej pani Anna Adamkiewicz.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00