Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-11-20

2. Jak zachować numer telefonu, zmieniając firmę telekomunikacyjną

W ostatnim czasie realna stała się możliwość przenoszenia numeru telefonu komórkowego przy zmianie firmy telekomunikacyjnej. Dla przedsiębiorców jest to istotne z uwagi na utrzymanie kontaktów, np. z kontrahentami, czy poniesione wydatki na wizytówki, materiały reklamowe. Przenieść numer mogą zarówno osoby, które posiadają telefon abonamentowy, jak i pre-paidowy („na kartę”). W artykule przedstawiamy prawa osób, które są zainteresowane zmianą operatora telekomunikacyjnego z zachowaniem poprzedniego numeru. Opiszemy też procedury, jakie należy przy tym wypełnić. Numer telefonu może przenieść zarówno osoba fizyczna, jak i przedsiębiorca.

Numer telefonu komórkowego przedsiębiorcy, który znają kooperanci, kontrahenci, klienci, jest dużą wartością. Dlatego, nawet jeżeli przedsiębiorca otrzymał korzystną ofertę w zakresie kosztów używania telefonów, do tej pory często nie zmieniał operatora. Wolał ponosić wyższe koszty rozmów, niż zrezygnować z numeru telefonu.
W 2006 r. Urząd Komunikacji Elektronicznej (dalej UKE) wsparł kilkoma decyzjami uprawnienie abonenta do przeniesienia przydzielonego numeru do sieci innego operatora. Wciąż jednak stosunkowo niewielu przedsiębiorców wie, że jest to obowiązek dotychczasowego oraz nowego dostawcy usług. Wiele osób obawia się, że na czas przenoszenia numeru telefonu między operatorami numer ten będzie nieaktywny. Wiadomo, że dla przedsiębiorcy niemożliwa jest sytuacja, gdy firmowy telefon milczy np. dwa tygodnie z powodu zmiany operatora. Dlatego przepisy nakazują, aby przenoszenie numeru do nowego operatora nie spowodowało przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych dłuższej niż 24 godziny.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00