Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-01-16

Kiedy ująć koszty niezaksięgowane w okresie, którego dotyczą

Prowadzę księgę przychodów memoriałowo. Czy koszty dotyczące np. października, które nie zostały uwzględnione w tym miesiącu, mogę zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w miesiącach następnych?

Nieuwzględnione koszty dotyczące października można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w następnych miesiącach. Wynika to z zasady obowiązującej w metodzie memoriałowej, zgodnie z którą koszty są księgowane w roku, którego dotyczą. Ustawa o podatku dochodowym za okres sprawozdawczy przyjmuje bowiem rok i pozwala na zaliczanie wydatków do kosztów uzyskania przychodów w roku podatkowym, którego dotyczą, oczywiście nie wcześniej niż w miesiącu, w którym powstały, oraz kiedy powstał przychód z nimi związany.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00