comment
Porada
Data publikacji: 2005-01-16
Kiedy ująć koszty niezaksięgowane w okresie, którego dotyczą
Prowadzę księgę przychodów memoriałowo. Czy koszty dotyczące np. października, które nie zostały uwzględnione w tym miesiącu, mogę zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w miesiącach następnych?
Nieuwzględnione koszty dotyczące października można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w następnych miesiącach. Wynika to z zasady obowiązującej w metodzie memoriałowej, zgodnie z którą koszty są księgowane w roku, którego dotyczą. Ustawa o podatku dochodowym za okres sprawozdawczy przyjmuje bowiem rok i pozwala na zaliczanie wydatków do kosztów uzyskania przychodów w roku podatkowym, którego dotyczą, oczywiście nie wcześniej niż w miesiącu, w którym powstały, oraz kiedy powstał przychód z nimi związany.
Pozostało 24% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right