Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-01-16

Kto i kiedy wydaje decyzję uzupełniającą

Podstawową zasadą postępowania podatkowego jest zasada dwuinstancyjności. Zgodnie z Ordynacją podatkową od decyzji wydanej w pierwszej instancji, tj. przez naczelnika urzędu skarbowego, służy prawo wniesienia odwołania do drugiej instancji, czyli do dyrektora izby skarbowej. Wniesienie odwołania skutkuje ponownym rozpoznaniem sprawy przez organ odwoławczy i rozstrzygnięciem prawidłowości zastosowania przepisów prawa materialnego i proceduralnego. Niejednokrotnie przed rozpatrzeniem odwołania organ drugiej instancji przekazuje sprawę organowi pierwszej instancji w celu dokonania wymiaru uzupełniającego. Przedstawiamy sytuacje, w których następuje takie przekazanie i jego skutki.

Otrzymując decyzję organu pierwszej instancji, organ odwoławczy ma obowiązek w terminie dwóch miesięcy rozstrzygnąć sprawę. Organ odwoławczy jest związany istotnym dla podatnika wnoszącego odwołanie zakazem wydania decyzji na jego niekorzyść. Organ ten może wydać decyzję na niekorzyść strony odwołującej się tylko w jednej sytuacji - gdy zaskarżona decyzja rażąco narusza prawo lub interes publiczny.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00