Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-06-30

Polacy przekonali się do e-zdrowia

Mamy prawie 16 mln aktywowanych Internetowych Kont Pacjenta i ponad 3,5 mln pobrań aplikacji mobilnej mojeIKP – mówi Paweł Kikosicki, dyrektor Centrum e-Zdrowia.

Czy pandemia przyspieszyła rozwój innowacji w ochronie zdrowia i farmacji?

Obecnie jesteśmy świadkami rewolucji technologicznej, dotyczy to nie tylko Polski czy Europy Zachodniej, ale całego świata. Główną korzyścią rozwoju e-zdrowia będzie łatwiejszy i szybszy dostęp do lekarzy, w tym lekarzy specjalistów, m.in. dzięki wirtualizacji wizyt lekarskich, nie tylko w rozumieniu teleporad, ale też wykorzystania narzędzi do zdalnej diagnostyki. W efekcie zmieni się też model ochrony zdrowia, dzięki rozwojowi profilaktyki stanie się ona bardziej proaktywna, to lekarz będzie wychodził do pacjenta, a nie na odwrót. Bardzo się cieszę, że Polacy przekonali się do usług e-zdrowia. Mamy prawie 16 mln aktywnych Internetowych Kont Pacjenta, blisko 3,5 mln pobrań aplikacji mobilnej mojeIKP. Nasza strona pacjent.gov.pl, która jest bramą do e-zdrowia, w 2021 r. miała blisko 57 mln odsłon, a dostępny w jej ramach chatbot od momentu uruchomienia odpowiedział już na ponad 9,5 mln pytań. Część z tych usług uruchamialiśmy w czasie pandemii, wraz z elektroniczną dokumentacją medyczną oraz innymi systemami wspierającymi walkę z pandemią, jak system do e-rejestracji na szczepienia przeciw COVID-19 czy Unijny Certyfikat COVID.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00