Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 26-04-2024
Porada aktualna na dzień 26-04-2024
Data publikacji: 2022-03-21

Czy można klientowi wysłać fakturę elektroniczną zamiast wydania paragonu

PROBLEM

Spółka (podatnik VAT czynny) całą sprzedaż na terytorium kraju dokonywaną poprzez sklep internetowy rejestruje za pomocą drukarki fiskalnej (kasy rejestrującej), wystawiając paragony fiskalne. Każda sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej jest udokumentowana podwójnie: paragonem i fakturą. Spółka wystawia faktury w formie elektronicznej (PDF) i w tej formie przesyła je klientom. Faktura elektroniczna przesyłana jest na adres poczty elektronicznej (e-mail) wskazany przez klienta przy składaniu zamówienia. Zgoda na wystawienie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej wyrażana jest poprzez złożenie zamówienia i akceptację regulaminu. Czy w opisanej sytuacji sprzedaży dokonywanej na rzecz klienta będącego osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej spółka jest zobowiązana do wydania klientowi również paragonu fiskalnego?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00