Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2020-01-17

Czy można zaliczyć do kosztów odszkodowanie zapłacone za stwierdzone niedobory inwentaryzacyjne

PROBLEM

Przedsiębiorca na podstawie umowy o współpracy z firmą X prowadzi w jej imieniu sklep, w którym prowadzi sprzedaż towarów. Właścicielem towarów handlowych jest firma X, natomiast Przedsiębiorca zatrudnia sprzedawców, świadcząc jedynie usługi pracy oraz sprzedaży, za które otrzymuje miesięczne wynagrodzenie wypłacane na podstawie faktury. Zgodnie z umową w przypadku braków inwentaryzacyjnych spowodowanych kradzieżami przez klientów, Przedsiębiorca będzie musiał pokryć powstałe z tego tytułu straty. W wyniku przeprowadzenia comiesięcznej kontroli stwierdzono braki kilkunastu towarów handlowych. Stało się tak mimo zamontowanego na koszt Przedsiębiorcy monitoringu i bramek alarmowych. Przedsiębiorca zapłacił odszkodowanie na podstawie wystawionej przez firmę X noty obciążeniowej. Czy poniesiony wydatek stanowi koszt podatkowy Przedsiębiorcy?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00