Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2013-10-07

Koszty uzyskania przychodu ze sprzedaży środka trwałego sfinansowanego dotacją - rozbieżności interpretacyjne organów podatkowych

W przypadku sprzedaży środka trwałego, którego zakup został sfinansowany dotacją, wątpliwości podatników budzi sposób ustalenia kosztu uzyskania przychodu z takiej sprzedaży. Niestety, w ostatnim czasie niektóre organy podatkowe zaczęły zmieniać - na niekorzyść podatników - stanowisko prezentowane dotychczas w tej sprawie. Z najnowszych interpretacji indywidualnych wynika, że odmawiają one podatnikom prawa do zaliczania do kosztów całej niezamortyzowanej wartości początkowej sprzedawanego środka trwałego. Twierdzą, że podatnik sprzedający środek trwały sfinansowany dotacją może zaliczyć do kosztów wyłącznie wartość niezamortyzowaną tego środka trwałego, w takiej części, w jakiej jego zakup został sfinansowany z własnych środków. Na szczęście dla podatników Krajowa Informacja Podatkowa nie potwierdza takiej wykładni obowiązujących przepisów i w udzielanych wyjaśnieniach nadal podaje, że kosztem ze zbycia środka trwałego sfinansowanego dotacją powinna być cała jego niezamortyzowana wartość początkowa. Należy spodziewać się wydania interpretacji ogólnej w tym zakresie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00