Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-03-02

Czy nieuzyskująca żadnych przychodów spółka może zaliczać wydatki na utrzymanie biura do kosztów podatkowych

Spółka z o.o. do czerwca ubiegłego roku prowadziła działalność handlową, jak również szkoleniową w ramach projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej (Program Operacyjny Kapitał Ludzki). Czy koszty na codzienne utrzymanie, tj. prowizje bankowe, odsetki od kredytu, koszty utrzymania biura niemieszczące się w budżetach projektowych, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? Nadmieniam, że spółka od czerwca 2011 r. nie uzyskuje żadnych przychodów z działalności. A jeżeli chodzi o VAT, to czy spółka może odliczać podatek naliczony z faktur zakupu, nie wykazując należnego?

PROBLEM

RADA

Koszty utrzymania biura, o których mowa w pytaniu, mogą być przez spółkę zaliczane do kosztów uzyskania przychodów (jeżeli spółka ma zamiar uzyskiwać jeszcze przychody z prowadzonej działalności gospodarczej). Spółka może również na zasadach ogólnych odliczać podatek naliczony od dokonywanych zakupów. Szczegóły - w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00