Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2010-05-28

Czy zawiadomienia można doręczać kontrahentom drogą elektroniczną

Wysyłamy do wierzycieli ważną korespondencję, np. potwierdzenia sald należności lub zawiadomienia o zamiarze skorygowania VAT z mocy art. 89a ustawy o VAT. Czy należy wysyłać je wyłącznie listem poleconym za potwierdzeniem odbioru? Czy możliwe jest także wysyłanie tych zawiadomień pocztą elektroniczną za potwierdzeniem odbioru? Co jest poprawne i bardziej korzystne?

PROBLEM

RADA

W obu przypadkach Państwa korespondencja może być przesłana drogą elektroniczną. W przypadku korespondencji wpływającej na zobowiązania podatkowe (korespondencji z urzędami i sądami) dla jej skuteczności wymagane jest posługiwanie się bezpiecznym podpisem elektronicznym. W pozostałych przypadkach (takich np. jak potwierdzenie sald) jednostka może dostarczyć korespondencję w dowolny sposób, który uzna za tani, szybki czy skuteczny.

UZASADNIENIE

Niemal wszystkie deklaracje podatkowe można już wysyłać drogą elektroniczną. W kontaktach handlowych korespondencja elektroniczna często dominuje nad papierową. Od lipca 2011 r. za sprawą wejścia w życie rozdziału 3 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej zacznie funkcjonować Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, elektroniczna platforma informacji o przedsiębiorcach, zawierająca m.in. informacje o adresie poczty elektronicznej oraz o stronie internetowej. Zastanówmy się więc, czy oznacza to już równouprawnienie dla korespondencji wysyłanej do kontrahentów pocztą elektroniczną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00