Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2008-03-20

Kiedy i jak ująć w pkpir zakup materiałów, jeśli faktury wpływają po otrzymaniu towaru

Zwracam się z prośbą o poradę dotyczącą momentu ujmowania w koszty uzyskania przychodu zakupu materiałów. Jesteśmy hurtownią budowlaną prowadzącą podatkową księgę przychodów i rozchodów (metoda memoriałowa). Mam problem z kosztami bezpośrednimi, czyli zakupem materiałów. Często zdarza się, że faktury od naszych dostawców wpływają do nas z opóźnieniem. Kiedy mam ująć w koszty zakup materiałów? Czy w momencie faktycznego zakupu, czy też w momencie wpływu faktury (czasem są to kilkudniowe różnice)? Do tej pory ujmowałam taki koszt w momencie zakupu na podstawie dokumentu PZ, w którym podaję datę faktycznego zakupu (najczęściej jest to data wystawienia faktury od dostawcy) oraz datę wpływu faktury. Czy moje postępowanie jest prawidłowe?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00