Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-08-20

3. Jak poprawić błąd, jeśli nie sporządzono remanentu na koniec roku przy wykonywaniu działalności projektowej

Prowadzę działalność projektową. Czy na koniec roku muszę ustalać remanent usług niezakończonych? Nie sporządziłem remanentu na koniec 2006 r. Koszty (umowy o dzieło z podwykonawcami) poniesione były w roku poprzednim (2006), a fakturę za usługę wystawiłem w 2007 r. Czy to było właściwe?

problem

rada

Postępowanie Czytelnika było nieprawidłowe. Czytelnik powinien sporządzić remanent z niezakończonych własnych prac projektowych na koniec roku kalendarzowego 2006. Jeżeli zakończenie wykonania tych prac nastąpiło w nowym roku (2007), obowiązek podatkowy w podatku dochodowym od osób fizycznych nastąpił w nowym roku (2007). W tej sytuacji Czytelnik powinien ująć w spisie z natury towarów prace projektowe podwykonawców na koniec 2006 r. i na początek 2007 r. Potrzeba wynika z faktu, że w tej sytuacji prace podwykonawców nie stanowiły kosztu uzyskania przychodów 2006 r., a niewątpliwie stanowią koszt 2007 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00