Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-08-05

1. Jak rozliczyć nieodebranie pensji przez pracownika, który porzucił pracę

Pracownik od marca porzucił pracę i wyjechał do Anglii. Nie odebrał wynagrodzenia za luty (odbierał je do tej pory w kasie firmy). Firma zapłaciła już zaliczkę na podatek dochodowy oraz rozliczyła się z ZUS. Czy z uwagi na nieodebranie wynagrodzenia mamy potraktować je jako niewypłacone i skorygować wpłacone zaliczki na podatek dochodowy i składki ZUS?

problem

rada

Nie, pozostawienie w kasie firmy pensji do odebrania traktowane jest dla celów podatkowych jako jej wypłacenie. Korekta zaliczki na podatek i składek ZUS byłaby możliwa, gdyby płatnik jako pracodawca potrafił wykazać, że wynagrodzenie było nienależne, czyli za okres, kiedy praca nie była wykonywana.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00