Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2005-05-01

Czy przedsiębiorca odpowiada za rzeczy klienta

Czy przedsiębiorca, którego klientowi skradziono z poczekalni płaszcz, będzie musiał zapłacić odszkodowanie? Obok stojaka na odzież widnieje dobrze widoczna kartka z napisem: „Nie odpowiadamy za pozostawioną garderobę”.

PROBLEM
RADA
Tak, należy zapłacić odszkodowanie, jeżeli usługi, które Państwo świadczą, wymagają pozostawienia przez klienta odzieży w poczekalni.
UZASADNIENIE
Przedsiębiorca odpowiada za utratę lub uszkodzenie odzieży wierzchniej pozostawionej przez konsumenta nie tylko wtedy, gdy w firmie jest płatna, strzeżona szatnia. Odpowiedzialność taka związana jest z usługami, przy korzystaniu z których klienci muszą pozostawić odzież wierzchnią bez opieki. Od tej odpowiedzialności nie zwalnia ogłoszenie, że przedsiębiorca za pozostawioną odzież nie odpowiada.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00