Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-05-01

Czy nagłośniona w mediach impreza firmowa stanowi reklamę publiczną

Olbrzymie znaczenie z punktu widzenia kosztów uzyskania przychodów ma fakt, czy organizowana przez przedsiębiorstwo impreza (np. jubileusz firmy) stanowi jego reklamę publiczną, czy też ponoszone wydatki powinny być zaliczane do kosztów reprezentacji. Należy powiedzieć, że do tego typu wydatków władze podatkowe podchodzą bardzo rygorystycznie.

Przypomnijmy, że nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób (art. 16 ust. 1 pkt 28 updop). Z przepisu tego wynika, że wydatki na imprezę stanowiącą tzw. reklamę publiczną przedsiębiorstwa stanowić będą dla niego koszt nielimitowany. Tymczasem wydatki na imprezę o charakterze innym niż reklamowy mogą być zaliczone do kosztów jedynie do wartości 0,25% przychodu.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00