Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-12-16

Jak doradca odpowiada za rozliczenia klienta

Biuro podatkowe, które podjęło się prowadzenia ksiąg podatkowych, musi dbać nie tylko o rachunki, ale także o merytoryczną prawidłowość sposobu rozliczeń - wyrok SN (sygn. akt II CK 191/05).

Jacek G. wszczął postępowanie przeciwko Grzegorzowi R. i Mirosławowi R. prowadzącym biuro doradztwa podatkowego. Przedsiębiorca podpisał z biurem umowę o prowadzenie ksiąg rachunkowych, dokumentacji dla potrzeb VAT i o sporządzanie miesięcznych deklaracji na podatek dochodowy oraz na podatek VAT. Niestety, biuro przegapiło termin wprowadzenia kasy fiskalnej u przedsiębiorcy, do którego obligowały go przepisy. Przedsiębiorców, którzy nie dotrzymali terminu, tracili prawo do odliczenia 30% podatku naliczonego, tymczasem biuro nadal odliczało Jackowi G. 100% VAT naliczonego. Sprawa ostatecznie trafiła do Sądu Najwyższego, który oddalił kasację właścicieli biura. Sąd stwierdził, że doradcy bez szczególnych badań, jako profesjonaliści, powinni wiedzieć o terminie wprowadzenia kasy fiskalnej i to oni odpowiedzialni są za ten błąd.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00