Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2005-01-01

Kiedy ulotka jest uznawana za reklamę

Jeżeli ulotka o produkcie zawiera 5 zdań zachwalających dany produkt, a 15 zdań o jego właściwościach, zastosowaniu, składnikach i sposobie montażu, czy taką ulotkę według ustawy VAT traktujemy jako materiał reklamowy, czy jako materiał informacyjny?

Taką ulotkę należy uznać za materiał reklamowy. Jednak dla celów VAT praktycznie nie ma już znaczenia, czy towar należy zaklasyfikować jako materiał reklamowy czy jako informacyjny.
Rozróżnienie to było istotne na gruncie poprzednio obowiązującej ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym, ponieważ przyjmowano wtedy, że przekazanie oraz zużycie materiałów na potrzeby reprezentacji albo reklamy jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, natomiast przekazanie ulotek, folderów czy innych materiałów o charakterze informacyjnym jest wyłączone z zakresu opodatkowania VAT.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00