Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-01-04

Mniej formalności przy korzystaniu z Turystycznego Funduszu Pomocowego

Zmiany, które weszły w życie 30 grudnia ub.r., ograniczyły wymogi dotyczące danych, jakie trzeba podać, ubiegając się o wypłatę pieniędzy – zarówno po stronie podróżnego, jak i przedsiębiorcy. A klient biura, które zakończyło swoją turystyczną działalność, nie zostanie na lodzie

Zmiany są istotne dla organizatorów imprez turystycznych oraz podróżnych, których wycieczka została odwołana z przyczyn związanych z epidemią COVID-19. Wprowadziła je ustawa z 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2317), opublikowana 15 grudnia 2021 r. Ich celem jest usprawnienie działalności Turystycznego Funduszu Pomocowego (TFP). Nowelizacja zakłada m.in. ograniczenie zakresu danych wymaganych w przypadku złożenia przez podróżnego wniosku o wypłatę środków z TFP z tytułu odwołania imprezy z przyczyn związanych z COVID-19 oraz rozszerzenie ochrony podróżnego – poprzez umożliwienie podróżnym uzyskania zwrotu środków nawet w przypadku zaprzestania świadczenia usług turystycznych przez organizatora wycieczki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00