Artykuł
rozmowa
Klient w sieci przegrywa z biznesem
Tomasz Chróstny: Z punktu widzenia konsumenta najważniejsze jest, żeby informacje, które są zbierane na nasz temat, nie były wykorzystywane przeciwko nam. Nie byliśmy i wciąż nie jesteśmy wystarczająco chronieni
Kto to jest influencer?
Influencerem może być każdy, kto poprzez publikowane w internecie treści ma wpływ na decyzje konsumenckie innych osób.
UOKiK wydał właśnie pakiet rekomendacji dotyczących oznaczania przez takie osoby reklam. Czy jeśli będę polecać na swoim profilu w mediach społecznościowych produkty, których używam, te zalecenia będą mnie dotyczyły?
Wszystko zależy od charakteru tej opinii. Nie mamy problemu z poleceniami rzetelnymi, kreowanymi na podstawie własnych doświadczeń i realizowanymi nieodpłatnie. Co innego, jeśli ktoś za polecanie produktów otrzymuje korzyść ekonomiczną. Wówczas zdecydowanie powinien zapoznać się z naszymi rekomendacjami. Wydaliśmy je, by chronić konsumentów przed kryptoreklamą i wprowadzeniem w błąd.