Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-10-04

rozmowa

Klient w sieci przegrywa z biznesem

Tomasz Chróstny: Z punktu widzenia konsumenta najważniejsze jest, żeby informacje, które są zbierane na nasz temat, nie były wykorzystywane przeciwko nam. Nie byliśmy i wciąż nie jesteśmy wystarczająco chronieni

Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Kto to jest influencer?

Influencerem może być każdy, kto poprzez publikowane w internecie treści ma wpływ na decyzje konsumenckie innych osób.

UOKiK wydał właśnie pakiet rekomendacji dotyczących oznaczania przez takie osoby reklam. Czy jeśli będę polecać na swoim profilu w mediach społecznościowych produkty, których używam, te zalecenia będą mnie dotyczyły?

Wszystko zależy od charakteru tej opinii. Nie mamy problemu z poleceniami rzetelnymi, kreowanymi na podstawie własnych doświadczeń i realizowanymi nieodpłatnie. Co innego, jeśli ktoś za polecanie produktów otrzymuje korzyść ekonomiczną. Wówczas zdecydowanie powinien zapoznać się z naszymi rekomendacjami. Wydaliśmy je, by chronić konsumentów przed kryptoreklamą i wprowadzeniem w błąd.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00