Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-06-08

Samorządy mogą liczyć na wsparcie

Transformacja energetyczna nie powiedzie się bez modernizacji ciepłownictwa. Pożądany skutek dla środowiska, ale i odbiorców przyniosą jednak tylko prawidłowo zaprojektowane inwestycje

Ciepłownictwo i ogrzewnictwo to kluczowy sektor w dążeniu do niezależności i neutralności klimatycznej. Tymczasem, wedle danych Urzędu Regulacji Energetyki, struktura paliw w ciepłownictwie systemowym opiera się w 71 proc. na węglu. Zaledwie za 9,5 proc. odpowiada gaz i OZE, za pozostałe 10 proc. - inne źródła. Do tego większość z blisko 400 polskich przedsiębiorstw produkujących ciepło systemowe, zgodnie z unijnymi normami, to przedsiębiorstwa nieefektywne energetycznie. To musi się zmienić, a kryteria tego określa dyrektywa EED oraz pakiet Fit for 55. To oznacza ogromne wyzwanie przed samorządami, ale i biznesem w zakresie dekarbonizacji ciepłownictwa i ogrzewnictwa. Szczególnie, że - jak wynika z raportu URE - branża ta wciąż ma problemy z rentownością. Tymczasem nowe przepisy tylko utrudnią ich działalność, a w konsekwencji pogorszają płynność finansową. To będzie się odbijać też na odbiorcach końcowych, czyli klientach, głównie mieszkańcach budownictwa wielorodzinnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00