Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2018-12-17

Czy trzeba wykazać fakturę pierwotną oraz fakturę korygującą „do zera” w ewidencji sprzedaży oraz deklaracji VAT

PROBLEM

Podatnik wystawił fakturę dla krajowego nabywcy z błędnym kursem. System nie pozwala wystawić faktury korygującej dotyczącej wyłącznie kursu waluty, więc wprowadzono korektę zerującą i następnie wystawiono nową fakturę. Czy podatnik może anulować te dokumenty? Czy powinien uwzględnić błędną fakturę i korektę w ewidencji sprzedaży? Obie faktury były wysłane nabywcy, ale zostały odesłane.

RADA

Ponieważ faktura pierwotna została odesłana przez nabywcę, ale dokumentuje rzeczywisty przebieg zdarzenia, jej anulowanie może być zakwestionowane przez organy podatkowe. Nie ma uregulowań prawnych dotyczących kwestii anulowania faktur oraz braku obowiązku wykazywania ich w ewidencji sprzedaży i deklaracji VAT. Szczegóły w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00