Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-02-01

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy najmie składników majątku przedsiębiorcy

Jesteśmy firmą, która uzyskuje przychody z tytułu umowy najmu składnika majątku związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą. W umowie zawartej pomiędzy stronami (jak również na fakturze) określono termin płatności na 10 dzień każdego miesiąca. Najemca dokonuje płatności o wiele wcześniej, tj. w ostatnich dniach poprzedniego miesiąca. Czy w podatku dochodowym, w tym przypadku, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą otrzymania pieniędzy czy zgodnie z art. 14 ust. 1e ustawy z upływem uzgodnionego terminu płatności? Czy analogiczna zasada obowiązuje również na gruncie podatku VAT? Co w przypadku otrzymania tylko częściowej zapłaty za najem?

PROBLEM
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00