Aktualność
Nowa ewidencja sprzedaży TAX FREE od 1 stycznia 2022 r.
Od 2022 r. dotychczasowy system TAX FREE, przewidujący obieg dokumentów w wersji papierowej, zostanie zastąpiony obiegiem elektronicznym i elektronicznymi dokumentami. Stąd też od 1 stycznia 2022 r. wszyscy sprzedawcy uczestniczący w systemie zwrotu podatku VAT podróżnym będą mieli obowiązek wystawiania dokumentów TAX FREE w formie elektronicznej oraz prowadzenia elektronicznej ewidencji w systemie TAX FREE. 27 lipca 2021 r. zostało opublikowane rozporządzenie, które określa jakie dane będzie musiała zawierać ta ewidencja i jak ją trzeba będzie prowadzić.
Zarówno do wystawiania dokumentów TAX FREE jak i prowadzenia ewidencji podatnicy będą korzystali z systemu informatycznego TAX FREE, który będzie dostępny w formie e-usługi na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC). Przedsiębiorca, który chce dokonywać sprzedaży w procedurze TAX FREE, powinien się tam zarejestrować, aby móc korzystać z narzędzi udostępnianych przez MF.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right