Porada
Jak zaewidencjonować w pkpir przeterminowany albo zepsuty towar handlowy
PROBLEM
Podatnik prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą - sklep spożywczy. Jest czynnym podatnikiem VAT. W prowadzonej działalności handluje przede wszystkim sezonowymi owocami, warzywami oraz nabiałem. Zdarza się, że niecały zakupiony towar zostaje sprzedany, ponieważ ulega przeterminowaniu lub zepsuciu. Jak w pkpir rozliczyć towar handlowy, który uległ przeterminowaniu lub zepsuciu?
RADA
Przeterminowane albo zepsute towary handlowe podatnik powinien wyksięgować ze znakiem minus albo na czerwono z kolumny 10 pkpir „Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu” i zaksięgować w kolumnie 13 „Pozostałe wydatki”. Jeżeli podatnik w związku z zakupem towarów, które następnie uległy przeterminowaniu albo zepsuciu, poniósł koszty uboczne, takie jak np. koszty transportu, powinien je wyksięgować ze znakiem minus albo na czerwono z kolumny 11 pkpir „Koszty uboczne zakupu” i zaksięgować w kolumnie 13 „Pozostałe wydatki”. Szczegóły -
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right