Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2013-03-07

Jak rozliczyć w pkpir korektę wynikającą z reklamacji towaru przez nabywcę

Jesteśmy spółką jawną, prowadzimy książkę przychodów i rozchodów. Nasz kontrahent w styczniu 2013 r. zareklamował zakupiony w sierpniu 2012 r. towar. Uznaliśmy tę reklamację i przyjęliśmy zwrot towaru. W związku z tym wystawiliśmy fakturę korygującą sprzedaż. Towar zareklamowaliśmy następnie u naszego dostawcy i otrzymaliśmy korektę faktury zakupowej. Zakup towaru również był ujęty w sierpniu 2012 r. W jakim okresie ująć powyższą korektę w księdze przychodów i rozchodów?

PROBLEM

RADA

Zdaniem przeważającej części organów podatkowych korekty przychodów i kosztów należy dokonać wstecz niezależnie od jej przyczyny. W związku z tym zarówno korekty przychodów, jak i kosztów należy dokonać w sierpniu 2012 r. Szczegóły - w uzasadnieniu.

UZASADNIENIE

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie określają zasad dokonywania korekt przychodów i kosztów. Brak jest również uregulowań dotyczących momentu zmniejszenia (zwiększenia) przychodów czy kosztów w wyniku korekty. W praktyce trudno ustalić, czy przychody, koszty należy pomniejszyć (powiększyć) na bieżąco w dacie korekty, czy też wstecz, w pierwotnej dacie powstania przychodu czy kosztu. Jeszcze do niedawna wśród organów podatkowych przeważało stanowisko, że moment dokonania korekty jest uzależniony od jej przyczyny. Ich zdaniem, jeżeli:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00