Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-11-06

Problemy z fakturami przesyłanymi e-mailem w formie PDF

1. Czy można odliczyć VAT z faktury otrzymanej e-mailem w formie PDF

PROBLEM

Czy faktura wysłana e-mailem, w formacie PDF bez elektronicznego podpisu może być po wydrukowaniu uznana za fakturę prawidłową i stanowiącą podstawę odliczenia VAT?

RADA

Tak, faktura przesłana elektronicznie w formacie PDF i wydrukowana przez odbiorcę faktury stanowi podstawę do odliczenia VAT naliczonego.

UZASADNIENIE

Od 1 stycznia 2011 r. faktury mogą być przesyłane, w tym udostępniane, w formie elektronicznej w dowolnym formacie elektronicznym (np. przesyłane e-mailem w formacie PDF), pod warunkiem uprzedniej akceptacji tego sposobu przesyłania faktur przez odbiorcę faktury, zwanej dalej "akceptacją". Aby faktura przesłana e-mailem w pliku PDF stanowiła podstawę do odliczenia VAT naliczonego, zarówno wystawca, jak i odbiorca faktury muszą spełnić warunki określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (§ 3 ust. 1 i 2).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00