Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-10-03

Czy wydatki na reklamę sprzeczną z prawem mogą być kosztem

W „MONITORZE księgowego” nr 18/2008 przedstawiliśmy, jakim prawnym ograniczeniom podlega reklama. Warto się także zastanowić, czy wydatki poniesione na reklamę „niedozwoloną” mogą stanowić koszt podatkowy. W publikacji odróżniamy wydatki związane z prowadzeniem takiej reklamy od wydatków związanych z ukaraniem prowadzącego ten rodzaj reklamy.

Niedozwolona reklama jako koszt

Wydatek stanowi koszt podatkowy, jeżeli spełnia następujące przesłanki (art. 15 ust. 1 updop i odpowiednio art. 22 ust. 1 updof):

1) jest rzeczywisty (definitywny),

2) jest związany z prowadzoną działalnością gospodarczą,

3) został poniesiony pośrednio lub bezpośrednio w celu osiągnięcia przychodu podatkowego lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00