Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-02-20

Czy wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy może rozpatrywać ten sam organ, sygn. FSK 1933/2004

Postępowanie prowadzone w trybie art. 26 ust. 2 i 4 ustawy o kontroli skarbowej nie jest klasycznym postępowaniem odwoławczym, skoro wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy rozpoznaje ten sam organ, który wydał decyzję, jakiej dotyczy wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. W takiej sprawie art. 130 § 1 pkt 5 Ordynacji podatkowej nie może mieć zastosowania - wyrok NSA (sygn. akt FSK 1933/2004).

Sąd administracyjny uchylił zaskarżoną decyzję wyrażając pogląd, że Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej rozpatrujący wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy - w trybie art. 26 ust. 2 ustawy o kontroli skarbowej - podlegał wyłączeniu od rozpoznania sprawy, jeśli podpisał decyzję, której dotyczył wniosek. Do tego postępowania ma bowiem zastosowanie art. 130 § 1 pkt 5 Ordynacji. Przepis ten stanowił o wyłączeniu z mocy prawa pracownika, który brał udział w wydaniu zaskarżonej decyzji. W rozpatrywanej sprawie obie decyzje podpisała ta sama osoba pełniąca funkcję Generalnego Inspektora, co stanowi wadliwość postępowania powodującą jego wznowienie na podstawie art. 240 § 1 pkt 3 Ordynacji podatkowej. W tej sytuacji zaskarżona decyzja podlegała uchyleniu na podstawie art. 145 § 1 pkt 1 lit. b prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00