comment
Porada
Data publikacji: 2006-02-20
Jak rozliczyć zakup towarów i wyposażenia z dotacji
Jaki wpływ na remanent końcowy mają towary handlowe zakupione ze środków dofinansowania EFS przyznane przez powiatowy urząd pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej? Zakup odbył się przed wpisaniem firmy do ewidencji działalności gospodarczej. Jak rozliczyć je w podatkowej księdze przychodów i rozchodów i w podatku dochodowym? Druga część dotacji przeznaczona była na zakup wyposażenia.
PROBLEM
RADA
Koszty związane z zakupem towarów przed rozpoczęciem działalności należy ująć w remanencie początkowym, sporządzonym na dzień rozpoczęcia działalności. Wartość tego remanentu zostanie uwzględniona przy obliczaniu dochodu (straty) za cały rok podatkowy. Wydatki poniesione na zakup wyposażenia można zaś zaliczyć bezpośrednio do kosztów w momencie rozpoczęcia działalności gospodarczej.
Pozostało 83% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu