comment
Porada
Data publikacji: 2006-02-20
Czy po wygaśnięciu rękojmi można dochodzić wymiany wadliwej rzeczy
Jakie mam prawa z tytułu rękojmi jako przedsiębiorca? Kupiłem cyfrowy aparat na fakturę w lipcu 2004 r. W czerwcu 2005 r. poinformowałem sprzedawcę, że aparat jest wadliwy. Po naprawie ta sama wada wystąpiła w październiku 2005 r. Sprzedawca twierdzi, że ponieważ rękojmia wygasa po roku od dnia zakupu, nie mam prawa domagać się naprawy aparatu. Czy ma rację?
PROBLEM
RADA
Sprzedawca nie ma racji. Rzeczywiście rękojmia wygasa rok po wydaniu kupionej rzeczy. Zarzut z tytułu rękojmi może być jednak podniesiony także po upływie tego terminu. Warunkiem jest, aby - jak w Pana sytuacji - przed upływem roku zawiadomić sprzedawcę o usterce. Pozostałe szczegóły odpowiedzi - w uzasadnieniu.
Pozostało 85% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right