Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2006-02-20

Czy po wygaśnięciu rękojmi można dochodzić wymiany wadliwej rzeczy

Jakie mam prawa z tytułu rękojmi jako przedsiębiorca? Kupiłem cyfrowy aparat na fakturę w lipcu 2004 r. W czerwcu 2005 r. poinformowałem sprzedawcę, że aparat jest wadliwy. Po naprawie ta sama wada wystąpiła w październiku 2005 r. Sprzedawca twierdzi, że ponieważ rękojmia wygasa po roku od dnia zakupu, nie mam prawa domagać się naprawy aparatu. Czy ma rację?

PROBLEM
RADA
Sprzedawca nie ma racji. Rzeczywiście rękojmia wygasa rok po wydaniu kupionej rzeczy. Zarzut z tytułu rękojmi może być jednak podniesiony także po upływie tego terminu. Warunkiem jest, aby - jak w Pana sytuacji - przed upływem roku zawiadomić sprzedawcę o usterce. Pozostałe szczegóły odpowiedzi - w uzasadnieniu.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00