Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2006-05-20

Kiedy przedsiębiorca popełnia czyn nieuczciwej konkurencji

Przedsiębiorcy powinni pamiętać, że coraz większego znaczenia nabiera konieczność sprawdzania, czy nastąpiło naruszenie zasad uczciwej konkurencji. Przypomnijmy, że czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami. Następuje też zagrożenie lub naruszenie interesu innego przedsiębiorcy lub klienta. Przedstawiamy kilka przykładów takich czynów.

Podobne oznaczenia firm
Oznaczenie przedsiębiorstwa nie może wprowadzić klientów w błąd. Występuje ono wtedy, gdy dwie firmy mogą być mylone ze sobą. Wystarczy, że mają podobne nazwy, godła, skróty lub inne charakterystyczne symbole. Szczególnym przypadkiem jest sytuacja, gdy właściciel nowej firmy ma nazwisko, które jest kojarzone z jakąś znaną firmą lub marką. Ma on oczywiście prawo nazwać swoją firmę własnym nazwiskiem. Wtedy jednak - jeżeli może to wprowadzić klientów w błąd - powinien podjąć środki mające na celu usunięcie niebezpieczeństwa wprowadzenia w błąd osób trzecich. Jeżeli tego nie zrobi, to może w tej sprawie interweniować, sąd chroniąc interesy przedsiębiorcy, który pierwszy zaczął używać spornej nazwy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00