Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-05-20

Jakie problemy mają podatnicy starający się o zwrot niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym - wyjaśnienie MF

Druki VZM-1/A i VZM-1/B zawierają za małą rubrykę „liczba porządkowa z faktury dot. wykazywanego wydatku”. Powoduje to kłopoty osób występujących o zwrot VAT, które zakupy przy okazji budowy domu czy remontu mieszkania udokumentowały fakturami VAT zawierającymi kilkadziesiąt zakupionych towarów.

Jak wiadomo, osoba fizyczna ma prawo do zwrotu części VAT zapłaconego przy zakupie materiałów budowlanych, m.in. w związku z budową domu, czy też remontem budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego. Jest to rekompensata za wzrost stawek VAT na część materiałów budowlanych po wejściu Polski do Unii Europejskiej. Zwrot dokonywany jest na wniosek osoby fizycznej złożony w urzędzie skarbowym. Wniosek może być złożony po zakończeniu inwestycji. Powinien zawierać m.in. wykaz faktur oraz wartość poniesionych wydatków na cele dające ulgę. Do wniosku należy też załączyć kopie faktur dokumentujących poniesione wydatki.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00